GRADO 10: PHRASAL VERBS ACTIVITY


READING COMPREHENSION

Lee el siguiente texto y resuelve los ejercicios.

📖 DAILY ROUTINE AT THE ANIMAL SHELTER

Sofia works at an animal shelter in the city. She loves animals and takes care of many dogs and cats. Every day, she picks up the animals from their cages and takes them outside to play in the garden. Some dogs run and jump, while others prefer to sit quietly. After playtime, Sofia puts on her gloves and starts cleaning the area where the animals sleep and eat.

Sometimes, they run out of food or medicine, so she calls the supplier to bring more items as soon as possible. She also checks each animal to make sure they are healthy and clean.

Sofia loves her job and never gives up, even when the animals are noisy, tired, or difficult to control. She believes every animal deserves love and care, and she does her best every single day.


1. Lee de nuevo y escribe en tu cuaderno los fragmentos donde se usen phrasal verbs (4 phrasal verbs son usados allí).

2. Responde en inglés las siguientes preguntas.

Comprehension Questions

  1. Where does Sofia work?
  2. What does she do after she picks up the animals?
  3. What does she do when they run out of food?
  4. Why doesn’t Sofia give up? 












------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPEAKING PRACTICE 

Phrasal verbs a usar

  • Look for (buscar)
  • Take off (quitarse / despegar)
  • Come up with (idear, proponer)
  • Carry on (continuar)

🗣️ Ejercicio 1 – Escoge el phrasal verb correcto para completar cada diálogo

Instrucción:

Lee cada conversación e inventa una respuesta oral (o por escrito si se prefiere), usando el phrasal verb más adecuado para el contexto. Escribe el phrasal verb correcto en el espacio indicado y úsalo de forma natural en la conversación. No repitas ninguno.


A.
— I can't find my English notebook.
— Don’t worry, I’ll help you __________ it.


B.
— We have a problem. The printer isn’t working again.
— Hmm, we need to __________ a solution quickly.


C.
— It’s very hot in here!
— You should __________ your sweater.


D.
— I know you’re tired, but we still have two more pages.
— Okay, let’s __________ then.

 

🎭 Ejercicio 2 – Role-play por parejas

Instrucción:

Haz pareja con un compañero/a. Lean las siguientes situaciones y creen un pequeño diálogo de 3 a 5 líneas usando uno de los 4 phrasal verbs (sin repetir). Elijan el phrasal verb más adecuado para la situación.

Situación 1:
Uno de ustedes está buscando algo muy importante (como su celular, llaves o tarea).

Situación 2:
Están resolviendo un problema para una clase o proyecto. Necesitan pensar en una buena idea.

Situación 3:
Uno tiene frío, pero de repente empieza a hacer calor.

Situación 4:
Uno de ustedes quiere parar un trabajo, pero el otro lo motiva a seguir con él.

 



Comentarios

Entradas más populares de este blog

GRADO 8: SPORTS AND CLOTHES CLASE DE VOCABULARIO PARTE 1

GRADO 10: PERSONAL INFORMATION QUESTIONNAIRE

GRADO 10: WILDLIFE PHOTOGRAPHER EJERCICIO LECTURA WH QUESTIONS & YES/NO QUESTIONS